Latvijas Taekwon-do ITF asociācija

Eiropas kauss

Līdz Eiropas kausam atlicis 26.10.2018 9:00

Nejaušs Foto

Lietotāja izvēlne

BUDOSPORT, SIA

AETF mājas lapa

Reklāmkarogs

ITF mājas lapa

Reklāmkarogs
Reklāmkarogs
Spēka Teorija Drukāt E-pasts
Autors Administrator   
Pirmdiena, 19 novembris 2012 11:02

Spēka teorija (Him Ui Wolli)

  1. Reakcijas spēks – Bandong Ryok
  2. Koncentrācija – Jip Joong
  3. Līdzsvars – Kyun Hyung
  4. Elpošanas kontrole – Hohup Jojul
  5. Masa – Zilyang
  6. Ātrums – Sokdo
  7. Ātrums un reakcija – Sokdo Wa Banung

 

Reakcijas spēks – Bandong Ryok

Saskaņā ar Ņūtona likumu, katrs spēks rada sev līdzīgu pēc lieluma, bet pretēju virzienam reakcijas spēku. Kad automašīna ieskrien sienā ar 1000 kilogramu lielu spēku, siena arī iedarbojas uz automašīnu ar tādu pašu spēku. Ja pretinieks metas uz Jums ar lielu ātrumu, tad Jūsu sitiena pa viņa ķermeni spēks veidosies no viņa paša uzbrukuma inerces spēka.

Koncentrācija – Jip Joong

Raidot sava sitiena spēku uz mērķa vismazāko punktu, Jūs koncentrējat sitiena spēku un tādā veidā palieliniet tā efektu. Piemēram, ūdens šļūteni saspiežot, rodas stiprāka strūklaka nekā ar platu atveri.

Ļoti svarīgi ir neizmantot spēku kustības sākumā, bet gan palielināt to, tuvojoties mērķim, lai maksimālais sasprindzinājums būtu kontakta brīdī ar mērķi. Jo īsāks koncentrācijas mirklis, jo stiprāks ir sitiens.

Līdzsvars – Kyun Hyung

Saglabājot ķermeni līdzsvara stāvoklī, Jūs sasniedzat lielu efektivitāti un nāvējoša spēka sitienu. Turpretī cilvēku, kuram ir slikts līdzsvars, ir viegli nogrūst no kājām. Izšķir divas stabilitātes – dinamisko un statisko. Šīs stabilitātes ir cieši saistītas un maksimālu efektu var sasniegt, ja statisko stabilitāti papildina dinamiskā. Vienmēr jābūt elastīgiem ceļiem un nedrīkst sitiena laikā atraut papēdi no grīdas.

Elpošanas kontrole – Hohup Jojul

Kontrolējama elpošana ne tikai iespaido dzīvošanas spēku un kustības ātrumu, bet dod arī spējas izturēt pretinieka sitienus un dod spēku izpildāmajiem sitieniem. Straujas izelpas laikā, kā arī elpas aizturēšana pretsitiena laikā, veicina vēdera muskulatūras (preses) sasprindzināšanos, kas veicina maksimālu pūļu koncentrāciju. Nepieciešams arī izmantot slēpto elpošanu, lai slēptu noguruma pazīmes.

Masa – Zilyang

Kā liecina teorētiskā mehānika, lai sasniegtu kinētiskās enerģijas maksimumu un spēku, nepieciešams maksimāli palielināt sitiena masu un ātrumu.

Maksimālās sitiena masas sasniegšanu veicina gurnu pagrieziens. Vēdera preses lielie muskuļi dod kustībai papildkustības. Gurni griežas tajā pašā virzienā, kur ķermeņa segments, ar kura palīdzību tiek veikts sitiens vai bloks.

Otrs veids, kā palielināt sitiena masu, ir izpildīt atsperīgu kustību ceļa locītavās. To panāk, kustības sākumā viegli piepaceļot gurnus un sitiena laikā nolaižot, ietverot sitienā visu ķermeņa svaru.

Ātrums – Sokdo

Ātrums ir svarīgākais elements stipra sitiena izpildīšanai. No mehānikas redzes loka sitiena spēks (F) līdzīgs sitiena masai (M) un paātrinājumam (A):  F=MA.

No mehānikas likumiem zināms, ka jebkura ķermeņa ātrums palielinās kustībā uz leju. Šo principu izmanto arī Tekvon-do mākslā.

Ātrums un reakcija – Sokdo Wa Banung

Ja palielina masu 3 reizes (pie pastāvīga ātruma), tad spēks palielinās par trim reizēm. Bet palielinot ātrumu par 3 reizēm (pie pastāvīgas masas), spēks palielinās 9 reizes. Ar sekojošo formulu varam izrēķināt jebkura paņēmiena spēku: P=½MV²=½ MVV. P - spēks; M – masa; V – ātrums.

 

 
Free premium joomla templates by Lonex.

Šodienas datums

decembris 2018
PiOtTrCePiSeSv
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Vārda dienu šodien svin!

Šodien 15-12-2018 : Auseklis, Gaisma